септември 17, 2014, 06:29:45 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Новини:
 
   Начало   Помощ Вход Регистрация www  
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Историята на Дайхацу  (Прочетена 2261 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
laik
Global Moderator
Професионалист
*****

Рейтинг: +142/-5
Неактивен Неактивен

Регистр.:януари 23, 2008, 07:19:02
Възраст: 36
Местонахождение: Балкански полуостров
Публикации: 1849


НЕ на наркотиците! Бирата е къде, къде по-евтина!


« -: октомври 25, 2011, 11:42:21 »
ОтговорОтговор


Предварително се извинявам за превода и възможните неточности, но в България не намерих никаква информация за историята на тази марка и материалът е превод.

Daihatsu (Daihatsu Kogyo Ко ООД) - дъщерно дружество на японската компания Тойота, специализирана в производството на автомобили "Daihatsu". Седалището е в Осака.

През 1951 г., по време на реорганизацията на фирмата Hatsudoki, формира нова компания Daihatsu Kogyo Co, която в момента произвежда автомобили мини клас, компактни автомобили, компактни и средни ванове, микробуси и лекотоварни автомобили. Въпреки това, историята започва много по-рано, а именно през 1907 г., когато професорите от Университета на Осака - Йошинки и Туруми основават компания за производството и продажбата на двигатели с вътрешно горене за промишлена употреба. Фирмата е кръстена "Hatsudoki Seizo Ко" и произвежда двигатели, работещи на природен газ. През 1919 г. фирмата пуска два прототипа на товарни автомобили. Серийното производство обаче започва едва през 1930 г., когато фирмата пуска триколесно возило, наречено модел "HA", който става първия произведен в Япония автомобил.

През 1957 г. компанията решава да премине към износ на триколесните возила с марка "Daihatsu", които били продадени много бързо. На японския пазар се продавали мини триколки с наименованието Midget /Джуджето/, които бързо печелели голяма популярност.

През октомври 1960 се появява пикап "Hi-Jet" с 2-тактов двигател, двуцилиндров, с 356 куб.см. През 1961 г. се появява и комби 2-врати Hi-Jet, а през 1962 г. се появява пикап New-Line, надминаващ по размер Hi-Jet и оборудван с обем на двигателя 797 куб. см. с водно охлаждане. Второто поколение Hi-Jet е представен през 1963 г., а през 1966 г. се появява и двуврат лек автомобил с името Fellow



През 1966 г., Daihatsu Compagno става първият японски автомобили, внесен в Обединеното кралство. Една година по-късно, през 1967 г., компанията Дайхацу минава под шапката на Toyota Motor. През 1968 г. е пуснат на пазара Daihatsu Fellow SS - мини кола с 32 конски сили и двигател с два карбуратора. Този, компактен автомобил е първият модел, който може да се конкурира с Honda N360, която разполагала с 31 к.с.

През 1971 г. се появява твърд покрив на версията Fellow, а година по-късно, през 1972 г. - 4-врати седан. В същото време от съображения за икономия на гориво се намалява мощността на двигателя от 40 к.с. до 37. Извън Япония Fellow се продава под името Daihatsu 360.

През 1974 фирмата Daihatsu Kogyo е преименувана на Daihatsu Motor Company.

На базата на Toyota Corolla, през 1975 г. на пазара е пуснат компактен модел Daihatsu Charmant.



През 1976 г. на пазара излиза модела Cuore (Domino), с 2-цилиндров двигател и 547 куб.см. както и първия автомобил със задвижване на четирите колела на фирмата, наречен Taft (той се оборудван с цяла гама от двигатели - от 1,0 бензин до 2.5 дизел. Година по-късно се появява модела Charade.

През 1980 г. е пусната специална версия, наречена Мира Cuore, а през 1982 г. тя е преименувана на Мира, а след година се появява и нейна турбо версия.

През 1984 г., Taft е заменен с Роки, а в Китай започва сглобяването на автомобили Daihatsu.

През 1985 г. общият брой на произведените от Daihatsu превозни средства достигна 10 милиона. Компанията Alfa Romeo започнала дистрибуцията на модела Charade за италианския пазар. В Европа мини-колите стават много популярни, а продажбите на Daihatsu на европейския пазар постоянно нарастват.

През 1986 г. в Китай започна сглобяването на Charade, но също така има нов модел - 3-врата Leeza, която също има турбо-версия, която развива мощност от 50 к.с.

През 1989г. са представени новите модели Applause и Feroza



В началото на 90-те години Daihatsu сключва договор с корейската компания Аsia Motors и пускат съвместно модела Sportrak. През март 1990 г., на модела Мира, за първи и единствен път от Дайхацу инсталират 4WS заедно с 4WD.

През 1992 г., Daihatsu Leeza е заменен с 3-врат модел наречен Opti, а в Италия по съвместно с VE Piaggio започва производството на Hijet.
През 1993 г. Charade Gtti печели първо място в клас А-7 в 41-то Рали Safari, а Opti получава 5-врата версия.

През август 1995 г. на японския пазар е представен нов компактен модел с името Move. Дизайнът му е разработен съвместно с италианската компания IDEA. Търсен е автомобил за отдих с по-компактни размери но и по висок клиренс.
През 1996 г., се появява по-традиционния по размери модел - Gran Move (Pyzar), както и моделите Midget II и Opti Classic с ретро-дизайн на предницата.



1997 - компанията навършва 90 години. Гамата от компактни автомобили със задвижване на четирите колела е добавена от Terios, както и Мира Classic с ретро дизайн. Семейството на Move е допълнено от Move Custom.

През 1998 г. компанията празнува друго кръгло число - общият брой на произведените автомобили достиг 20 милиона. Появяват се модела Terios Kid, който дебютира на международното изложение във Франкфурт, като пътнически автомобил с повишена проходимост. Това е малък петместен, напълно подходящ за ролята на семеен автомобил за пътувания извън града. Появяват се Сирион и второто поколение Move, проектирани от Джорджето Джуджаро, а през 1999 г., са добавени към тях такива модели като Wagon Atrai, Naked и Мира Джино. Заводът в Тада получава сертификат ISO 9001.

През 2000г., ISO 14001 получават и заводите в Икеда, Шига и Тада. Разширяването на моделната гама продължава. На пазара са пуснати Atrai 7 и YRV, а през 2001г. - Max, който има същите технически характеристики като Move. Move е произведен вече в един милион бройки. Във Венецуела, заедно с Toyota, Дайхацу започва да произвежда Terios, а в заводите в Япония започва да се работи по постигането на автомобил с минимален процент на вредните емисии. В резултат е разработен нов Topaz катализатор.



През 2002 г. на пазара е пуснат новия роудстър Copen.

На автоизложенията във Франкфурт и Токио, Daihatsu е представен основно от концептуални мини-автомобили, от 2.5 метровия двуместен Micros-3L с купе тип "тарга", до 5-местен компактен 3,8-метров еднообемен YRV. Представен е EZ-U - концепция на градски автомобил с максимален възможен размер за една кабина. Дължината на купето е 3.4 метра, като е изцяло квадратно. Copen е представен, като по-малка реплика на европейските Audi TT и New Beetle. Предоставен е и оф-роуд модел - концептуалния мини-SUV SP-4, с плъзгаща се задна част на покрива и постоянно задвижване на всички колела. Очаква се това да бъде наследника на ветерана Feroza.

Днес Daihatsu е компания с почти един век история, философия, която е корпоративен лозунг: "Ние го правим компактно". В една бързо растящ пазар на компактни автомобили, "компактен автомобил" е ключовата дума, според Daihatsu. В класа на компактните миниванове сега в Япония и Европа, има истински бум, и Daihatsu са изправени пред конкуренцията. Автомобилите на компанията в момента се продават в над 100 страни.
« Последна редакция: октомври 25, 2011, 11:48:27 от laik » Активен

Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!